U razdoblju od 2008. do 2012. godine izvršeni su istražni radovi Odjela za podvodnu arheologiju Hrvatskog restauratorskog zavoda Ministarstva kulture RH na lokalitetu antičkog brodoloma sa sarkofazima u podmorju nedaleko Sutivana na otoku Braču. Time su stvoreni uvjeti za daljnju društvenu valorizaciju i interpretaciju ovog izuzetno važnog nalaza materijalne kulturne baštine otoka Brača, te je pokrenuta izrada projektne dokumentacije od strane Općine Sutivan u 2018. godini.
Ovoga ljeta u Sutivanu predstavlja se prvi dio opsežnog projekta interpretacije arheološkog nalaza koji leži na dnu mora na dubini od 32 metra i trenutno je dostupan samo roniocima s posebnom dozvolom. Upotrebom novih tehnologija: fotogrametrijskog snimanja, izrade 3D modela, primjenom virtualne stvarnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR) pokušali smo ovaj vrijedan nalaz približiti širokoj publici na najatraktivniji mogući način. Nositelji projekta su Općina Sutivan i TZO Sutivan, a osmislila ga je i provodi ga Narodna knjižnica Sutivan.
Partner u ovom dijelu projekta bila je Splitsko-dalmatinska županija, a financijsku potporu osigurala je i Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije. Izrađena je internet stranica anticki-sutivan.com sa sučeljem na hrvatskom i engleskom jeziku te mobilna aplikacija za iOS i Android platformu dostupna online i putem QR kodova na promidžbenim materijalima i na raznim lokacijama u Sutivanu. Stranica i aplikacija obiluju atraktivnim fotografijama, 3D modelima i znanstveno-popularnim tekstovima o samom nalazu u Sutivanu i o širem okruženju brodoloma te o antičkoj baštini na otoku Braču i splitskom području. Na stivanskoj rivi postavljen je kiosk s interaktivnim ekranom i sučeljem putem kojeg se spomenuti sadržaji mogu pregledati na licu mjesta i dobiti upute za instaliranje mobilne aplikacije.
Poseban trud uložen je u izradu preciznog 3D modela lokaliteta te nekoliko „scena“ virtualne i proširene stvarnosti koje se djelomično mogu konzumirati putem web stranice i kioska ali najatraktivnije su i namijenjene upravo mobilnim uređajima poput tableta i mobitela. Pomoću njih korisnici mogu vidjeti rekonstruirani antički brod u sutivanskoj luci, te ga promatrati kao stvarni objekt putem proširene stvarnosti, šetati oko njega i fotografirati ga. Na vrhu lukobrana (Velog mosta) u Sutivanu odigrava se scena u kojoj mornari i rimski vojnici bacaju igraću kockicu, jedan od najzanimljivijih i rijetkih nalaza na lokalitetu. Najvažniji je virtualni prikaz plovidbe i potapanja antičkog broda na pučini koji je najbolje doživjeti upravo na moru, što će biti u prilici uzvanici otvaranja koji će brodom Mali Jure otići do samog lokaliteta nedaleko uvale Likva. Nakon dramatične scene potapanja moguće je razgledati sadašnji izgled lokaliteta na dnu mora s interaktivnim pojašnjenjima. Sve je aplikacije i elemente proširene stvarnosti izradila domaća tehnološka tvrtka webLAB iz Splita.
U petak 26. srpnja predstavljen je samo prvi dio opsežnog projekta interpretacije koji je temelj prezentacije šire priče o antičkom brodolomu u podmorju Sutivana. U daljnjim koracima, za neke od kojih je već osigurana potpora Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, planira se do kraja tekuće godine tiskanje ilustrirane priče za djecu i odrasle „Avanture grčkog dječaka Zena“ - jednog od članova posade na potopljenom brodu. U narednim godinama slijedi postavljanje poučne točke na kopnu uvale Likva kao i postavljanje poučne točke u podmorju iste uvale, ali na manjoj dubini od stvarnog arheološkog lokaliteta. Slijedi i izrada znanstveno popularne višejezične brošure, razrada autentičnog bračkog suvenira – antičke kockice za igru i druge aktivnosti i iznenađenja. Interpretacija antičkog brodoloma u Sutivanu zamišljena je kao lako nadogradivi i neizostavni dio šireg interpretacijskog projekta prebogate i zanimljive antičke baštine na otoku Braču.
Zgodno je još napomenuti i da će na Google play-u i Apple App store-u biti za nekoliko dana dostupna i posebna verzija igre „Čovječe, ne ljuti se!“ na temu antičkog brodoloma u Sutivanu!