S ciljem prezentacije podvodne arheološke baštine te edukacije stanovništva i posjetitelja otoka Šolte, a sve kako bi se potaknuo daljnji razvoj arheološkog, kulturnog i ronilačkog turizma, Splitsko-dalmatinska županija (SDŽ), kroz program "Pomorska baština", sufinancirala je izložbu "Podvodna baština otoka Šolte“ održanu ovog ljeta u Galeriji Bratske kuće u Grohotama. Projekt je realiziran suradnjom TZO Šolta, Konzervatorskog odjela MINKM u Splitu, SDŽ i KICOŠ-a.
Izložbom su u kratkim crtama prezentirani do sada pronađeni podvodni arheološki lokaliteti - antički brodolomi u uvali Potkamenica, uvali Duboka, Marinča ratu i na Pličini Mlin, antička sidra pronađena kraj Maslinice te ostaci antičke arhitekture: jedinstveni antički ribnjak u uvali Piškera te villa maritima u uvali Banje. Također, iako nije riječ o podvodnoj baštini, spomenuti i su ostaci starokršćanske bazilike na otočiću Stipanska, a s obzirom da je ona u razdoblju kasne antike bila važna strateška točka Justinijanovog maritimnog (pomorskog) limesa te ostaci olupina brodova iz Viške bitke, koje se, iako kontekstom i položajem više povezane sa otokom Visom, također nalaze u širem akvatoriju otoka Šolte.
Otok Šolta u povijesnim se izvorima prvi puta spominje već u 4. st. pr. Kr. u djelu poznatog starogrčkog geografa Pseudo-Skilaksa. On u svojem djelu Periplusu (grč. περίπλοι: oplovbe), u kojem se nalazi najstariji sačuvani opis istočne obale Jadrana, otok Šoltu navodi pod imenom Olynthia. Dolaskom Rimljana naziv otoka mijenja se u latinski oblik Solentia, Solentium (lat. sol: sunce) od kojeg je nastalo današnje ime Šolta. Promatrajući zemljopisni položaj otoka vidljivo je da se Šolta nalazila na ruti brojnih antičkih plovnih putova. Uz obale otoka Šolte odvijao se intenzivni priobalni pomorski promet koji je povezivao gospodarsko - ladanjske vile smještene u blizini mora (villae maritimae) u Rogaču, Stipanskoj i Piškeri sa Salonom - najvećim urbanim središtem istočne obale Jadrana u antičkom razdoblju. Najveći broj materijalnih tragova koji svjedoče o intenzitetu tadašnje plovidbe i pomorske trgovine sačuvan je pod morem.